Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Luděk: tohle chce být jednou on! Aneb čtení, které napsal život  sám.

Luděk: tohle chce být jednou on! Aneb čtení, které napsal život sám.

Jednoho dne jsem objevil v mém feedu na LinkedInu odkaz na nový spot ING (viz níže) na který jsem si dovolil reagovat. Konec konců, se to na těch sítích nějak očekává. Rozvinula se zajímavá debata, která by mohla sloužit k středně dlouhé lekci o "How to build a Value Proposition?" nebo "How does Advertising work?"

Pro zachování autenticity jsem rozhodnul ji přepsat tak jak se zmanifestovala na Linkedinu a poté, jak doznívala na FB ING stránce. Vše je tak, jak publikováno na sítích. (Dělám to i přesto, že nemám žádná svolení na použití jmen, citátů a dalších dat, takže, budu-li v brzké době veřejně upálen, všichni víte proč.) 

Všechny účinkující osoby (až na ty v té reklamě) jsou reálné a ne fiktivní (i když, člověk nikdy neví, že ano..)



Petr Zabza Head of Investment products, ING

Týdny příprav a nemálo probdělých nocí mých kolegů z marketingového týmu. Ale nakonec to klaplo ... 

... seznamte se s Luďkem. ING Bank Česká republika



Josef Havelka Kdo si tady dela z koho legraci? Vy z Vasich klientu? Vase agentura z Vas? Tezko rict.

Pavol Macinga Josef Havelka ved šedá myš to nie je... Hra na istotu to nie je... Ak k tomu dodajú aspoň 1 tis. TV GRPs, tak to niečo urobí... Ak to bude len online, tak to bude aspoň vtipné pre niecieľovku ;)) PS: ten "benefit" je božííí...

Lucie Primáková, ING Bank Trefné :)

Josef Havelka Pavol Macinga 

I prazdna krabice od bot "neco" udela kdyz za ni das 1.000 GRP v TV. A ano velmi vtipne pro ne-cilovku :-))

Lucie Primáková, ING Bank

To kdo je nebo není naše TA, prosím nechte na nás :)

Petr Zabza, Head of Investment Products at ING Bank N.V. Czech Republic

Nerozumím tomuhle komentáři - proč by si někdo z někoho měl a priori dělat legraci? Odkdy je rovnítko mezi nadsázkou a děláním si z někoho legraci? 

Josef Havelka Petr Zabza Petre reklama neni literatura. Nikdo se ji zasadne nezabyva, v pravidle plati WYSIWYG. Positivni prvni dojem, tedy positivni reakce Systemu 1 je branou k dalsimu zpracovani. Nicmene System 1 neanalyzuje ten pouze scanuje prvni impresse, vase nadsazka se mozna muze objevit v reflektivnim Systemu 2, budu li nad tim premyslet, ale diky ztvarneni se to tak daleko sotva dostane. Mrknete na Daniel Kahneman: Thinking fast and slow.

Petr Zabza, Head of Investment Products at ING Bank N.V. Czech Republic

Oddělil bych od sebe subjektivní kategorii "Reklamní spot se mi líbí / nelíbí" a to, zda zabere, tj. vzbudí zájem o značku a její produkty resp. změní nákupní chování příjemce a nasměruje větší část jeho pozornosti k našemu brandu. Nikde není řečeno, že na mě reklama musí působit pozitivně - zvědavost a zájem může způsobit, i když mě "nehladí po duši" a je třeba navýsost arogantní ... viz. reklama Barclays "Big" s Anthony Hopkinsem. 

Josef Havelka Bohuzel to takhle uplne nejde, protoze:  Emotions direct attention and set the "soma" against which observation is rationally interpreted. The best surrogate measure for the autonomic emotional reaction appears to be "ad liking." Positive emotions create a positive "soma" against which the ad is experienced. Ad liking influences both Attention (which increases chances to remember) and persuasion. Zmerte si jednoduse libivost vaseho spotu na representativnim vzorku a uvidite zretelne. koho ten spot oslovuje a koho ne. A pak si muzete spocitat, zda-li tech, ktere oslovuje, je vubec dost aby to cele melo nejakou navratnost. Vzhledem k tomu, ze tahle propozice, vlastne zadna neni (2% na tri mesice a pak nic), predpokladam, ze jde do o akvizici New2Bank clients, ktere mate v planu "monetizovat" pozdeji. Uz to je sama o sobe dost risky strategy, ale udelate li si hypoteticky funnel, uvidite kolik jich na zacatku musi mit vas spot opravdu rado. Z toho jak se to tvari, si dovolim bez dalsi cisel tvrdit, ze tato cilovka Vam na tento pristup nebude stacit. Ale mozna mate nejake eso v rukave o kterem nevim. Kazdopadne Good Luck.

Petr Zabza, Head of Investment Products at ING Bank N.V. Czech Republic

Josef Havelka Jj, neco v rukavu urcite jeste mame. Hezky vikend preji, P

Lucie Primáková, ING Bank Luděk je jen začátek a nemá za úkol rozvíjet brandové atributy. Je potřeba v klatru finančních reklam získat pozornost se SoV jaký oproti ostatním máme.....další strategie následuje v průběhu 2let. Chceme na to jít jinak a náš management se nebojí negativních reakci ze strany racionálně myslícího českého trhu, který je naučený koukat na bankovní reklamy se "shiny happy people", se kterými se možná klient ztotožňuje... ale banka pak musí overspandovat, aby si spotu vubec někdo všiml. Banky komunikují tak, aby se klient nezlobil, většina se stejnou produktovou nabídkou a předhání se balíky peněz do TV. To si ale Prima a Nova užívají z peněz klientů. ... Chceme se odlišovat i když to bude na hraně. Kdo jiný než Holanďan by měl udělat revoltu v zajetých konvencích :) (edited)

Josef Havelka Lucie, nevim odkud tohle mate. Ja mel vzdy za to, ze vse, co organizace dela, a v komunikaci obzvlast, reprezentuje Brand te organizace.

Lucie Primáková, ING Bank Tak vidíte, všechno je jinak.

Lucie Primáková, ING Bank My se samozřejmě k naší značce nestavíme jako macecha. My ji budeme jen rozvíjet jinými způsoby. (edited)

Pavol Macinga, Lucie, pre zaujímavosť aký pomer tomu dáte TV:video? Koľko cca GRPs napočíta monitoring za Prv týždeň?

Lucie Primáková, ING Bank Pavle, tato data bych nerada sdílela.

Lucie Primáková,ING Bank Josefe, je škoda, že vnímáte reklamu tak nějak pokrouceně....

Josef Havelka Za mne je dobra reklama "turning intelligence into magic" ja tady nevidim ani inteligenci (tedy opravdovy vhled do "zivota" mojí cilove skupiny) a ani ten "magic", který by mne okouzlil, zaujal, naduchnul nedej boha posunul k nějaké další akci.. Zda li to je pokroucene, nevim, to urcite dokazete posoudit lepe.

Martin Grau Asi jsem to nepobral. Teď nevím jestli mám být taky Luděk a jít do toho. Ale možná mě jen paralyzoval pohled na tu křepčící dvojici.

Lucie Primáková, ING Bank Martine, můžete si vybrat anebo taky ne :)

Vojtěch Untermüller, Creative Copywriter at Sportisimo (and freelancing for other great companies) Pratele, tohle se zle nepovedlo. Message nechapu, zpracovani bida, klise za klise, a HLAVNE: chyb byt i jedinej duvod proc ing a ne konkurence.. Secteno: vyhozeny penize za "reklamu" , mkt team o marketingu asi jakziv neslysel, mysli si, ze reklama ma predevsim bavit a nic nesdelit, omyl! Diky nashle

Lucie Primáková, ING Bank Vojtěchu díky za názor, který pošleme i kreativnímu řediteli McCann Razvan Capanescu, který má na kontě přes 120 mezinárodních ocenění své práce. https://www.mediar.cz/killi-opousti-mccann-strida-ho-capanescu/ Snad nám Vaše zkušenosti, nejen z České Spořitelny, pomohou tvořit další, mnohem lepší, komunikaci

Lucie Primáková, ING BankI Josef Havelka, jistě moje zkušenosti nejsou tak letité jako Ty Vaše. Jen si nejsem jistá zda kupříkladu Palečkovi splňují Vaše kritéria "turning intelligence into magic". ING je v jiné pozici na tomto trhu než ČS nebo ING v Evropě a nebojí se být výstřední a provokovat ani tady, ale ani v jiných zemích. Tohle je jen začátek jak v komunikaci, tak v nabídce klientovi.... (edited)


Tož tolik na LinkedInu. Na  Fejsu ING najdeme pod Luďkem další zajímavé reakce:


Pavel Matejicek  Děsný... pokud o to být vtipný?... Jako klient asi zmizím, nechci být jako on...

ING Bank Česká republika Dobrý den Pavle, to nás mrzí, že jsme se netrefili do vkusu. Berte to prosím s velkou porcí nadsázky. S pozdravem Pavel – ING Bank

Pavel Matejicek     ING Bank Česká republika Nadsázka je sice pěkná věc, ale toto není nadsázka, to je debilita...

ING Bank Česká republika 1000 lidí, 1000 chutí. ? Snažili jsme se, ale koukáme, že do vkusu každému jsme se netrefili. Snad se trefíme s tou příští! Pavel – ING Bank

Pavel Matejicek snad:)

Luděk Drnec Pavel Matejicek no nic bral bych to tak že prostě pan Vajíčko je zpět ... příští klip bude “kde je soused” “ šel do Jednoty pro med”

Jakub Drnec Chudák Luděk z reklamy, podle myho by nemusel přibrat kvůli půjčce, no ne? ?

ING Bank Česká republika Zdravím Jakube, Luďek v tuhle chvíli neřeší půjčku, ale jako zhodnotit jeho volné finanční prostředkyl. Hezký den, Pavel - ING Bank

Janm Špičák Dobrý den ING Bank Česká republika, chci se vás (někoho erudovaného na věc) pozeptat, a co po těch třech mesících, tam spadne úroková sazba nakolik?

ING Bank Česká republika Zdravím Janme, po uplynutí zvýhodněného období bude úrok na ING Kontu dle platného sazebníku: http://www.ingbank.cz/ing-konto/dulezite-dokumenty/sazebnik/ - v tuto chvíli 0,5 % p.a. hezký den, Pavel - ING Bank

Janm Špičák  Ale to je v tom případě podvod na klienty, slíbíte roční úrok 2 % a ten pak po třech měsících snížite na 0.5%, takže zákazníci na ty 2 % nebudou moci v průběhu roku dosáhnout, ale poplatky beztak zůstanou určeny k těm 2 %. No tak to teda děkuji a vaší společnosti se budu vyhýbat obloukem.

ING Bank Česká republika Janme, o žádný podvod se nejedná. Kampaň je transparentně vedena. "Spořicí účet ING Konto - Založte online za 5 minut, bez poplatků a zhodnocujte své úspory o 2 % p. a. po dobu 3 měsíců do výše 300 000 Kč." Podrobná pravidla kampaně naleznete v odkaze: http://www.ingbank.cz/.../akvizicni-kampan-cerven-0606... Hezký den, Pavel - ING Bank

Janm Špičák ING Bank Česká republika já vím díval jsem se na ty vaše podminky a né děkuji. Hledám a stále se rozmýšlím, ale vy jste mi zase o něco usnadnili volbu, a proto vás nechci. Vaše praktiky se mi nelibí.

ING Bank Česká republika Janme, tak to nás mrzí, že jsme se netrefili s touto kampaní Vašeho do vkusu. Snažili jsme se, tak doufáme, že snad trefíme příště! ? S pozdravem, Pavel – ING Bank

Michal Cetkovský Kdo chce úročit, tak si založí středně rizikový investiční fond. Tady ty spořicí účty jsou jen na to, že klient dostane půl procenta, aby měla banka co půjčovat druhymu, kterej dá třeba 8%.

ING Bank Česká republika Zdravím Michale, věřte, že ne každý člověk je tak odvážný. ? Stále se najde mnoho lidí, kteří upřednostňují depozitní produkty, kde mají fixní úrokovou sazbu, i když za cenu nižšího zhodnocení než u investičních instrumentů. Aktuálně je spořicí účet id...See More

Richard Bartoš Koukám, že už do kampaně zapojujete i influencery! (y)



ING Bank Česká republika Zdravím Richarde, pan Slováček si zjevně také užívá života. ? Hezký den, Pavel - ING Bank

Kateřina Wolfová Kdybych byla rozhodnuta, tak po tehle reklame bych si to rozmyslela. Sileny.

ING Bank Česká republika Zdravím Kateřino, snažili jsme se, ale koukáme, že do vkusu každému jsme se netrefili. ? Snad se trefíme s tou příští! ? Pavel – ING Bank

Petra Tolochová No a proč Luděk nevyrazì zbalit ženskou ať má koho pokropit hadicí? Nato si asi musi ING Benk taky naspořit.

ING Bank Česká republika Zdravím Petro, Luďka ještě určitě uvidíte v jiných spotech, uvidíme jestli se mu poštěstí ? Hezký den, Pavel - ING Bank

Jiří Darda můžete mi jako laikovi obsvětlit co znamená zkratka p.a. za procenty?

ING Bank Česká republika Zdravím Jiří, zkratka p.a. znamená "per annum" či ročně. (ročního úroku). Hezký den, Pavel - ING Bank

Jindra Kraft Lepší investiční fond, je sehnat si takový starý piano, nejlépe několik ?

ING Bank Česká republika Zdravím Jindro, to je zajímavý nápad. ? Jen sehnat takhle krásná piána. Hezký den, Pavel - ING Bank

Vlada Toci Vůbec nezávidím práci tomu kdo tu za ING odpovídá, muset obhajovat takovou kravinu by se mi teda nechtělo :D

ING Bank Česká republika Zdravím Jiří, 1000 lidí, 1000 chutí. ? Snažili jsme se, ale koukáme, že do vkusu každému jsme se netrefili. Snad se trefíme s tou příští! ? Pavel – ING Bank

Zdeňka Jarolímková Bydžovská Tak nevím, asi jsem to nějak nepochopila a tudíž mě taková slátanina nemůže motivovat. Spíš demotivovat! Jestli je Luděk ten, co se za plotem se skomírajícím pramínkem vody snaží cosi zalít a chce být jako ti dva přes plot, tak tomu opravdu nerozumím. ...See More

ING Bank Česká republika Dobrý den Zdeňko, náš hrdina Luděk (přesně tak, ten pán za plotem) nemá ambice trávit v budoucnu čas naprosto přesně jako jeho sousedi, ale líbí se mu jejich bezstarostnost, dobrá nálada a to, že si evidentně užívají života, i když pro většinu lidí (včetně mě) dost uhozeným způsobem. Berte to prosím s velkou porcí nadsázky. ? Hezký den, Pavel - ING Bank

Pavel Hejda A kdy zvednete úrok nám co už ho máme?

ING Bank Česká republika Dobrý den, Pavle, našim stávajícím klientům nabízíme možnost doporučit nového klienta, který tuto sazbu získá. Za každého takového nového klienta získáte 300 kč na svůj účet. Přesné znění podmínek akce najdete zde: http://www.ing.cz/doporuceni/.

Hezký zbytek dne, Pavel – ING Bank

Pavel Hejda ING Bank Česká republika na to jsem se neptal, to vím!!!

ING Bank Česká republika Dobrý den, Pavle, v tuto chvíli nemáme žádné informace o změnách základní úrokové sazby na ING Kontu. Pavel - ING Bank

Pavel Hejda Děkuji za férovou odpověď ?

Michal Cetkovský Prostě dostanete ? ?

Radim Brátn Švajda Jsme v Čechách, Luděk se právě rozhodl objet mu to klíčem

ING Bank Česká republika Zdravím Radime, myslím, že Luděk dostal nápad - nikoliv vztek, takže jste asi o kousek vedle - jen žádné předsudky: není Čech jako Čech... Vladislav - ING Bank

Petr Švec Luděk chce vypadat jako teplej vexlák ?! ?

ING Bank Česká republika Zdravím Petře, Luděk má styl a tímhle jeho outfitem to nekončí ! ? Hezký den, Pavel - ING Bank

Martin Buri To piáno bych bral ale hned

ING Bank Česká republika Zdravím Martine, je to opravdu nádherný kousek ? Třeba se na něj bude dát ušetřit s ING Kontem nebo Podílovými fondy. Hezký zbytek dne, Pavel - ING Bank

David Hloušek 2% ? no to je naaaaalož ?

ING Bank Česká republika Zdravím Davide, z důvodu současně nastavených sazeb není bohužel možné zvýšit úrokovou sazbu, ostatně žádná z bank tak momentálně nečiní. ? Napište mi do inboxu a zkusíme najít nějaké řešení, jak vaše peníze lépe zhodnotit. ? S pozdravem Pavel – ING Bank.

Luděk Rechberg  Zase já :-)

ING Bank Česká republika Zdravím Luďku, také si žijete ve velkém stylu? ? Hezký den, Pavel - ING Bank

Luděk Rechberg No jéje :-)

Jaroslav Malina

ING Bank Česká republika Jaroslave, máme radost, že se líbí! ? Hezký zbytek dne, Pavel - ING Bank

Michal Svoboda Krásný piáno ?(mercedes)

Týna Malinová Anet Jedličková buď jako Luděk))))

Nik Čonka Elmo Jedině Elmo však hledas ty holky ne ? Na umivani aut v tom klipu ne ? Tak tady mas ???

Jan Čtvrtníček Nejlepší umívač a leštič aut ve Vyškově je Michal Maradona,teho kašpara můžete za škopek zbudit aji o půlnoci??

Anna Siváková To jsme my ?

Radek Sádlo Ivona Žurková připomíná mi to Vaše sousedy :) hádej které :) :)

Petr Holub Jana Kmecová nezačneme taky spořit? :D


Martin Buri Ze nekoho baví rozebirat reklamu.to musí byt nudný zivot.