Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Muž v reklamě - přehlídka stereotypů

Muž v reklamě - přehlídka stereotypů

Muž v reklamě - přehlídka stereotypů

O vyobrazení žen v reklamě se diskutuje poměrně často a intenzivně. Reklamním kouskům, které ženy prezentují jako pouhé terče chlípné mužské touhy, hloupé nány a drbny, nebo je jiným způsobem znevažují a urážejí, se každoročně dokonce uděluje speciální cena. Ale co muži? Neměli bychom debatovat také o nich? 

Protože jak vypadá základní typologie mužů v reklamě? Zhruba takhle:

1. Objekt/slouha

Dává na odiv své svaly, zarostlou či naopak hladce oholenou tvář, dívá se šibalsky do kamery, dělá zkrátka první poslední, aby se zalíbil. Ze záhonů natrhá jahody, zamíchá mléko v kádi, uhňácá nanuky, které pak, opálený a pomazaný olejem, složí k nohám ženy s vroucím přáním, aby to vzbudilo její přízeň. Nestačilo! Snaž se víc!

2. Zmatený taťka a neschopný milenec


Vlastní děti se mu posmívají, nechápe moderní technologie a vlivem okolností se mu nedaří sexuálně se spojit se svou manželkou. Přesto má celou dobu laškově zdvižené levé víčko. Očividně svou úlohu trpitele přijal s potěšením. 

3. Jouda domácí

V domácnosti jen tak přicmrndává, neví, jak se myje nádobí a klidně by používal obyčejný hadr, přestože by se mohl po podlaze zvesela prohánět s rotačním mopem. Tváří se vyjeveně. Za jeho tupost ho vždycky někdo pořádně vyškolí, ať už manželka, dítě nebo tchyně. Po jejich radě, je muž šťastný, a tak se hloupě usmívá. 

4. Pivní strýc

Muž, který nade vše miluje pivo a je nejspokojenější v partě podobně zaměřených přátel. Vymýšlí s nimi různé taškařice, pojídá párky, sbírá zátky, je ochotný se převléct do kostýmu a zúčastnit se i jiných legračních disciplín. Všechno ostatní, tedy věci, které se netýkají piva, kámošů nebo hospody, ho v podstatě nezajímají. 

5. Vlídný děd

Nabízí dětem bonbóny, které jedl už jako kluk, přívětivě se usmívá ze svého houpacího křesla a na klíně má jezevčíka. 

6. Pablb


To je muž, který dělá prostě všechno špatně a má u toho pološílený výraz. Místo toho, aby si koupil normální sprchu, perforuje PET lahev. Když chce zateplit dům, použije plíny, místo střešních tašek pak tašky igelitové. Přemýšlím, jestli jsem někdy v roli podobné hlupačky viděla ženu… Myslím, že ne.

Chudáci chlapi!