Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Nespokojení zákazníci?

Nespokojení zákazníci?

Taky jste určitě někdy zažili nespokojenost se službou, produktem. To musel zažít každý... Na svou nespokojenost ale každý z nás reaguje jinak. Ne, nebojte, nechci se tady dostat k nějaké segmentaci zákazkníků podle jejich reakce na nespokojenost. I když by to asi bylo zajímavé téma.

Chci se sa to kouknout ze strany dodavatele. Zajímají se dodavatelé o své nespokojené zákazníky. Zkusil jsem to trošku nakopnout tady na LinkedInu jednoduchou otázkou "Kolik nás stojí nespokojení zákazníci?" a nestačil se divit, kolik jsem posbíral views, likes a comments. Nejsem nějaký expert na sociální sítě, ale vypadá to, že to je téma, které dokáže rozproudit diskuzi.

Když kouknete na komentáře na LinkedInu, tak zjistíte, že ta otázka vlastně není vůbec jednoduchá;-)

Jak se pozná nespokojený zákazník? Co je vlastně ta spokojenost?  A je nespokojenost vlastně špatně? Ať je klidně nespokojený, hlavně ať neodejde! Mít všechny spokojené stejně nejde! Jak se zbavit těch nespokojených?

A další otázky evokuje to "kolik nás stojí"... Ty prachy co nás stojí spokojenost našich zákazníků! Mám tolik spokojených, kolik si můžu dovolit! Jsou nespokojení zdrojem budoucího byznysu? Dyť mi všechno víme - máme tuny dat! Řeknou nám to naše data? Chce to pořádný byznys kejz! 

A nad tím vším posvátná kráva jménem NPS, která stejně nic neřekne.

Hezký...

To jsme to s tou automatizací a digitalizací a algoritmizací.

Řezníkovi na roku stačilo zákazníka vidět, slyšet, mluvit s ním a hned věděl, jak na to je. Holt ty stroje naše smysly nenahradí ač jsme o tom dnes a denně přesvědčováni.