Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Reklama: Denně a dokolečka  (Praha, 1991)

Reklama: Denně a dokolečka (Praha, 1991)

Jako studentík jsem psal bajky, který mi pak někdy v devadesátkách vydali i knižně. Krátce po revoluci jsem se poprvé potkal i s pořádnou reklamní masáží. A odnes jsem si postřeh, že nic se nemá přehánět. Ani reklama. Možná to platí i dneska.

Tlustej medvěd šéfoval obrovskýmu supermarketu.  

Měl úplně všechno: ryby a drůbež, zeleninu a ovoce, maso & uzeniny, ale taky rostlinnej tuk. Říkalo se mu Rama.

Byl to vážně hrozně dobrej tuk, alespoň to medvěd pořád opakoval, a zvířátka si ho brzo zamilovala.

Prostě ho měla děsně ráda, protože byl rostlinnej. A podle medvěda i zdravej, což bylo zrovna v kurzu.

Žádný zvířecí sádlo!

Kšeft prosperoval a medvěd se každej den procházel po krámě a ptal se zákazníků, jak jim chutná jeho Rama.

„Skvělé, vynikající, nic jiného si nedovedu představit,“ řekla veverka.

„Úžasné, používáme ji každý den a mému muži i mým dětem moc chutná,“ básnila sádelnatá prasnice.

A medvěd hned dodával: „Navíc je úžasně zdravá. Kupte si jí radši hned několik balení. A budete po ní i krásná, moje paní Ramu používá i na pleťovou masku.“

Nakonec už nedělal nic jinýho, než že chodil od zákazníka k zákazníkovi a dokolečka jim vychvaloval báječnou a skvělou Rama.

„Je výborná! Zdravá! Nejlepší!“

„A taky levná! A budete po ní krásní. A žít donekonečna!“

Pořád a pořád.

Zvířátkům najednou Rama, kterou jim takhle zošklivil, přestala úplně chutnat.

A medvěd pořád: „Je lahodná! Rostou po ní svaly! Kupte rovnou pět balení!“

Pořád dokola.

Nakonec se totálně znechucení zákazníci nasrali, medvěda zabili a udělali si z něj sádlo.

Inu, sádlo je sádlo. A navíc medvědí. Žádnej rostlinnej hnus.

Jak vám chutná?