Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Šlapací značky

Šlapací značky

Klienti se ptají: “A prosím vás, kolik mě ta značka bude stát?” Já po pravdě odpovím: přijde na to. Značka je obchodní nástroj - třeba jako služební oktávka vašeho sejlsáka. Ta přijde bratru na 600 tisíc. Za 3 roky je v tahu. Obchoďák si v ní s prominutím vozí zadek po krajích českých, moravských, slezských, někdy i slovenských a přilehlých. Někdy ji i nabourá. Kam dorazí, tam rozbalí svoje nádobíčko, přesvědčuje, maže med kolem huby, slibuje, prosí, vyhrožuje… Někdy úspěšně, někdy míň. V kufru vás s sebou nevozí, takže ho nezkontrolujete. Husy jste s ním nepásli, rákosku na něm nezlomili,. Tepve až dorazí nějaké zvěsti zjistíte, zač ho byl loket či spíše sáh. Značku si naproti tomu vymyslíte, jste jejím mátou (máma+táta), ona nežere jelita ani benzín, neodmlouvá, nechce zvýšit bonusy. A když se udělá dobře, vydrží třeba jednou tak dlouho, co oktávka. A taky vás přijde na těch 600 tisíc. Ano, i o značce chodí zvěsti a značka není jen to, co říkáte vy, ale taky (někdy hlavně) to, co říkají ti ostatní o vás. Značka je i to (někdy hlavně), co děláte! Buď jak buď je značka za 600 tisíc dobrý kup. Příliš? Že tolik nemáte? Nevadí. Vždyť ani ten obchoďák nemusí mít oktávku. Stačit bude třeba fabka za babku. Nebo lítačka na metro. Nebo kolo. Ale tím se nedojede dál než do Uhříněvsi. (Pokud nejste Sagan.) Že to stačí? No dyť! Ano, můžete mít i značku šlapací. 

Foto: Flickr, Vetatur Fumare, CC