Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Slevičky a kafíčko

Slevičky a kafíčko

Sedím si v oblíbeném Costa coffee, usrkávám oblíbené Corto Classic a ... vlastně nevím co... Proč já tu vlastně vysedávám? Co mi to dává? Jediné co vím, je to, že mi to bere měsíčně docela dost;-)

Je fantastický v té "kavárně" sledovat, jak se tu během dne vyměňují různé typy lidiček. Ráno je zasvěcené čtenářům (ano občas ještě někdo čte) a těm, kteří se snaží naučit anglicky. Dopoledne je ve znamení schůzkujících dvojic, trojic a čtveřic. Po obědě se objevují poobědové typy prodlužující si obědovou pauzu. Okolo třetí se kavárna stává gendrově nevyrovnanou a jednoznačně převažuje ženský element. Podvečer už je skoro volno - najdete tam pár podivných individuií, které těžko popsat. No a zapomněl jsem napsat, že na Budějárně se tam přes den objeví i pán bez domova, zasedne k někomu a pokecá s ním - někdy dá i kafe. Pije Corto jako já:-)

Ti všichni tam chodí, uskrávají kafe a vlastně tam vůbec za žádným kafem nejdou. Kdyby šli, neplatili by přece ty šílený prachy za něco, co si mohou pořídit s 90% slevou:-) Mají to jako zasedačku (moje oblíbená funkce), mají to jako studovnu (ikdyž je tam vlastně šílený hluk) nebo jako lavičku v parku...

Costa coffee se tak úspěšně vyhýbá koníčku naprosté většiny Čechů: "slevocaching". To je takový ten sport, kdy mezi regály obchodu lovíte svoji oblíbenou slevičku, místo do GPS koukáte do letáku a potom se "zalogujete" do sociální sítě, aby ostatní taky věděli, kde lovit... Tento sport v kavárně provozovat nejen že nelze, ale dokonce ho tam nikdo nečeká (ať už to je jakýkoliv typus, kterého v kavárně potkáte).

Maloobchod stojí v šiku a řve "Konec slev!" a...? Nic. Všichni v tom jedou dál. Stačí kouknout do Google Trends (viz graf - klíčové slovo je "sleva"). 

Možná by si svorně měli dát jedno Corto v Costě...