Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Smrtící koktejl pro krále silnic

Smrtící koktejl pro krále silnic

Odpusťte mi ten bulvární titulek. Ale: Inzerát na auta Suzuki 4x4. Dole čtyři auta, nad nimi očividně alkoholické nápoje - jak to tak zkoumám svým znaleckým okem, vypadají na mojito, vodku s džusem, manhattan a rum s colou. Headline říká: Na osvěžení drinky, na zážitky Suzuki. 

Nápoje jsou popsány jako „podmanivé”, „vzrušující”, „silné” a „omamné.”

Zírám na inzerát a říkám si - to jako vážně? Jasně, nikde není napsané, aby si řidiči dali koktejl a vyrazili na cestu. Ale už jenom propojení alkoholu a aut je trochu… nesprávné? Neetické?

Možná jsem ale zas jen lehce hysterická. Jako před pár dny, kdy jsem narazila na webové stránky, které se jmenují kralsilnic.cz a zabývají se automobilovou a motocyklovou tématikou. Proč král silnic? Proč by měl kdokoliv, ať už jezdí v autě nebo na motorce, být králem silnic? Když se mrkneme na policejní statistiky (za první čtvrtletí tohoto roku na silnicích zemřelo 88 lidí, 343 bylo zraněno těžce, 4 335 lehce), myslím si, že posláním pro motoristy by mělo být spíš: Chovej se na silnici tak, abys nikomu neublížil a vrátil se domů živý a zdravý. 

Emoce jako “vzrušení”, “síla” a “kralování” ve spojení s auty jsou podle mého názoru nejen oldschool, ale taky nezodpovědné. Vzhledem k tomu, že hlavní příčinou nehod motorových vozidel jsou nepřiměřená rychlost a nesprávné předjíždění, bych se formulací, které řidiče nabádají k dominantnímu chování na silnicích, rozhodně vyvarovala.

Ale jak říkám - možná jsem jenom hysterická. Co myslíte?