Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Ten zvláštní pocit, když najmete celebritu.

Ten zvláštní pocit, když najmete celebritu.

Nedávno jsem na kanálu Youtube viděla video, které vzniklo u příležitosti slavnostního představení nového SUV Škoda Karoq a v němž se automobilka Škoda Auto rozhodla využít známých osobností. Natočila s nimi ve Stockholmu na premiéře Koraqu video, kde zpěvačka Debbie, herečka Patricie Solaříková, moderátorka Inna Pluhajková nebo zpěvačka Dara Rolins vychvalují přednosti nového vozu.

Zůstal ve mně dost rozpačitý pocit. Nejde jen o to, že Škoda na propagaci auta najala ženu, která před před sedmi lety svým SUV srazila a usmrtila motocyklistu (soud zpěvačku Daru Rolins tehdy uznal vinnou, dostala podmíněný trest a pár let nesměla řídit). I když mám tuhle zpěvačku ráda a každý z nás může v životě udělat chybu, její angažmá ve věci Koraq jsem, jak se lidově říká, nepochopila.


Zaujala mě ale ještě jiná věc - jakási všeobjímající plytkost celého videa. Já vím, je to jen auto a jsou to jen celebrity, ale škodovky mám ráda a vždycky mi přišlo, že tahle značka si ve své komunikaci drží dobrou úroveň, že „nejde s každým” a nedělá to, co všichni ostatní. 

Ovšem když z úst celebrit slyšíte křečovité a afektované věty typu „To ti je tak praktický auto!”, „Je to akorát tak veliký!”, „Krásně jezdí po ulici”, „Už jsi viděla kufr?”, silně zapochybujete.  

Přijde mi, že si tohle si to auto skoro ani nezaslouží a nemá to zapotřebí. Nepatřím asi mezi cílovku, kterou chtěla značka tímto videem oslovit a asi jsem ho nikdy neměla vidět, ale i tak to v mých očích Škodu degraduje na úroveň značek typu Bubbleology, které si vylepšují pověst najímáním herců a Miss.  

Ale na druhou stranu - kdo z nás by řekl, že Koraq bude krásně jezdit po ulici…