Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Typologie mužů v reklamkách

Typologie mužů v reklamkách

Skladba mužů v reklamních agenturách je velmi pestrá, ale i tak, jak brzy zjistíte, může podlehnout jistému zobecnění. Tak to jsou oni: 

Strategický chytroprd

V agentuře snad nenajdete nikoho s větším sebevědomím a rozhodností. Rád mluví, rád se poslouchá a na všechno má odpověď. Umí se prodat. Je chytrý. Až moc. 

Rozervaná kreativní duše

Snílek se sklony k lehké depresi, nebo naopak extrémnímu veselí. Se stratégem či accountem se - když brání svůj nápad - hádá až do krve, občas hází věcmi a teatrálně odchází. Má pocit, že ho okolí ještě plně nedocenilo a že „má na víc.” Rád navštěvuje místa (bary), která dobře zná. Miluje své ceny z kreativních soutěží, ale zásadně je přebírá tak, jako by se nechumelilo. Je oblíbený u žen, často i proto, že drnká na basu v nějaké kapele. 

Sportovně založený account

Holduje běhu či fotbálku, vždycky má cool tenisky a vyzná se v současné hudbě. Často se usmívá a můžete se s ním bavit na jakékkoliv téma. Má pochopení pro emotivní kreativce (na rozdíl od nich se umí ovládat), intenzivní stratégy i vrtošivé klienty - a se všemi umí vyjít. V podstatě nikdy nevypadá unaveně. 

Hipster, který tvrdí, že není hipster

Většinou zastává nejrůznější digitálně a sociálně kreativní pozice. Vypadá, jako by právě přišel přímo z berlínské trendy kavárny. Je však velmi háklivý, nazvete-li ho hipsterem. Ohrnuté nohavice nosí proto, aby se mu nezamotaly do kola - skládačky, na které jezdí kvůli tomu, že jde o dědictví po dědovi. I jeho pes vypadá, jako by byl zrestaurovaný. Kšandy nosí kvůli praktičnosti a avokádo si kupuje jen proto, že obsahuje zdravé tuky. Rád se účastní nejrůznějších workshopů a happeningů, a už v osmadvaceti přednáší o „leadership.”

Kreativní ředitel

Víceméně se v něm překrývají všechny rysy zmíněných typů, snad kromě sportovního ducha accountova (i když vášeň pro tenisky sdílí s ním). Má nesporné charisma, ale bývá popudlivý. 

Majitel

Má velké auto a pocit, že ho nikdo nemá rád. Ve skutečnosti je ale celkem oblíbený, a to i proto, že se v práci skoro neukazuje. 


Nenašli jste se? Ale neříkejte!