Humbug

Blog Humbug Josef Havelka
Josef
Havelka

“Vůbec nechápu jak mohlo lidstvo do dnes přežít bez mého blogu.”

Josef Havelka

Tahle stránka nic neprodává a vy tedy nemusíte vůbec nic kupovat. V dnešní době dobrý, ne?

Velkou část mého profesního života jsem strávil zdokonalováním se v “umění hovna”, jak reklamu pojmenoval Ludvík Vaculík někdy v druhé polovině 90 let. Tehdy jsem se cítil uražen, dnes s odstupem času, se mu už zas tak nedivím. Už po škole v Německu, kam se mnou rodiče v 68 utekli, jsem si přál pracovat v reklamě. Tahle branže plná lesku a glamouru mě zcela fascinovala. Koukal jsem na všechny reklamy, četl knihy slavných zakladatelů jako Davida Ogilvy, odebíral odborné časopisy a s úctou obdivoval věhlasné agenturní hrdiny a tvůrce. Pouze práci v agentuře jsem nebyl schopen získat. K mému prvnímu jobu v reklamě jsem se dostal jenom proto, že jsem místo požadovaného zpracování nabídky na video pro zákazníka přepsal jeho script. A ten se mu líbil natolik, že mi nabídnul místo textaře v jeho reklamní agentuře.

Josef Havelka

Marketing mi natolik učaroval, že jsem u něj zůstal celý život. Proč? Protože Marketing je o lidech, o komunikaci, o byznyse a hlavně o idejích, o nápadech. V USA mají jeden známý citát “Marketing is the rock and roll of business.” A tam kde není, tam zbydou jen algoritmy.

Dnes mě zajímá stále ještě byznys, ale tak trochu z jiné perspektivy. Fascinuje mně to jak se ten původně blahodárný účinek svobodného trhu proměňuje v “Phishing for Phools” (titul a téma nedávno vyšlé knihy, kterou tímto doporučuji). Zajímá mě, jaké hry lidé rozehrají ve velkých firmách, kdy už nejde o to vytvořit nějakou hodnotu pro zákazníka, nýbrž pouze a jenom o rozšíření a upevnění vlastního vlivu či moci. Zajímá mně to, jak se stoleté firmy potácejí v novém světě, kterému některé velmi těžko rozumí (nebo nechtějí rozumět).

Nejvíc mně ale stále baví nápady. Ideje, které hýbou světem, Služby a produkty, které dělají náš život zajímavější, krásnější, pohodlnější, zdravější, prostě hodnotnější.

Jo, a tak trochu mě zajímá samozřejmě i to, co děje v téhle zemi, neb mi přes všechno moje odcizení, tak trochu leží na srdci.

Tak jde čas

1952

1952

Ano, su z Brna a jezdím šalinou. Narozen za hlubokého totáče jsou vzpomínky na mé dětsví dominvány hlavně obrázky z prvomájových pochodů či řáděním mezy paneláky

1968

V noci a v mlze, opouští naše rodina ČSSR vydává se na západ. Do Německa

1968
Byla toho spousta, ale je to dávno a tedy ne moc relevantní.
Ztáta času to vyprávět.
1990

1990

Zpátky do Prahy s misí otevřít pobočku Leo Burnett.

1991

Zakládáme Leo Burnett Praha
První office máme v betonovém monstru ČTK, kde v půl čvrté vypínají topení, protože v budově už nikdo není.

1991
Leo Burnett Praha

Reklamní legendy ČR v dresu Leo Burnett: Karel Vagner, Vera Cesenkova, Robert Penazka (Yinachi), Slavo Marusinec (Kaspen), Lester Tullet (Kaspen) Filip Humplik (Konnektor), Martin Charvat (Remebership), Leon Sverdin (BBDO), Jiri Langpaul (Ginger), Mila Knepr (BBDO/Grey), Marketa Aniolova

1998

1998

Bobika
Ne zcela korektní TV spot pro Centrum.cz vyhledávání. S Ondrou Tomkem a Oldou Bajerem to šlo fajn.

2000

CEO Central Europe
Od tohoto roku začíná Rackův Management na 11 trzích. Fly in, shit on everything, fly away.

2000
2005

2005

Zeitgeist Consulting
Po prodeji sítě Leo Burnett do náruče Publicis, odcházím, ostatně jako celá řada mých kolegů, a zakládám Zeitgeist, poradenskou firmičku pro práci všeho druhu a hlavně tedy marketing.

2008

OGILVY
Kolegové z Ogilvy mě přemluvili vydat se zpět na letiště a oblétávat CEE, tentokrát jako Regionální ředitel pro strategické plánování, což zní velkolepěji než to vlastně bylo a vydreželo asi 18 měsíců

2008
2009

2009

ZOOT
Spouštíme s Ládou Trpákem Zoot, jako uplně nesmyslnou platformu k výměně komerčních informací a nabídek mezi výrobci a jejich zákazníky. No prostě uplná blbost. Zoot to všechno kupodivu díky Ladovi a Oldovi vsechno prežil.

2010

SANOMA
V době, kdy lidé výrazně přestávají kupovat časopisy se stávám ředitelem vydavytelství Sanoma (Květy, Vlasta etc.)

2011

KRAUS
Launchujeme s Honzou Kraus Magazine a balíme ho po pěti či šesti číslech neb Finum (majitelům Sanomy) začína bejt ouzko.

2010
2013

2013

Česká spořitelna
Po krátinkém stopoveru Omnicom Media Group, nastupuji do České Sporitelny. Big Job.

2015

Uvádíme Palečkovi

2015

2016

Odcházím ze spořitelny

Současnost

A čím se zabývám dnes? V současné chvíli je to tenhle blog. A dám-li na hromádku ten zbytek, tedy rodinu, tibetský Budhismus, běhání po lese, sem tam fitko, business books a k tomu nějaký ten marketingový projekt, tak je toho na mně až, až. Jo a chystám nějaké školení kolem New Business, tedy získávání nových klientů v komunikačním odvětví, ale o tom snad někdy jindy.

Kontakt

Je možné, že chcete reagovat na některý z článků nebo mě prostě jenom kontaktovat. Od toho mám email, tak stačí napsat.

josef.havelka@humbug.cz
Josef Havelka Pokračovat na Humbug Blog